• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Home Informacje

Informacje

Poniżej prezentujemy najczęściej czytane i najnowsze informacje z tego działu.

 

Punkt Informacyjny

Punkt informacyjny Sądu Okręgowego we Wrocławiu rozpoczął działalność od dnia 1 marca 2005 r. Usytuowany jest w hollu głównym Sądu Okręgowego - wejście od ul. Sądowej 1. 


adres poczty elektronicznej Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. . Obsługę stron prowadzi pięć osób legitymujących się wykształceniem wyższym oraz dużym doświadczeniem zawodowym.

 
Punkt informacyjny został utworzony w celu zapewnienia wstępnej obsługi stron w Sądzie oraz ułatwienia w uzyskaniu niezbędnych informacji dotyczących postępowania sądowego, rozkładu sal rozpraw i sekretariatów. Jest on połączony z biurem podawczym Sądu Okręgowego we Wrocławiu, co umożliwia także wstępną kontrolę składanych pism procesowych, np. czy są podpisane, czy dołączono do nich odpowiednią liczbę odpisów, czy zawierają wymagane dla danej sprawy załączniki.

Zadaniami punktu informacyjnego jest :
  1. informowanie o funkcjonujących wydziałach sądu okręgowego i sądów rejonowych oraz o zakresie ich działania (właściwość miejscowa i rzeczowa),
  2. informowanie o lokalizacji wydziałów i ich sekretariatów oraz o innych pomieszczeniach w sądzie,
  3. wskazywanie siedzib innych sądów, a także podawanie numerów telefonów do sądów, wydziałów i godzin ich pracy,
  4. wskazywanie właściwości sądów wszystkich instancji,
  5. udostępnianie adresów, telefonów niektórych instytucji pozasądowych, np. Urzędu Wojewódzkiego, Urzędu Marszałkowskiego, Urzędu Miejskiego, prokuratur, komend policji, Ministerstwa Sprawiedliwości, Trybunału Konstytucyjnego, Rzecznika Praw Obywatelskich, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka,
  6. udostępnianie list kancelarii adwokackich, radców prawnych, notarialnych i komorniczych oraz tłumaczy przysięgłych, ewentualnie instytucji, stowarzyszeń świadczących bezpłatną pomoc prawną,,
  7. informowanie o sposobach wszczęcia postępowania i podstawowych dokumentach, które trzeba złożyć w sprawie,
  8. dystrybucja formularzy urzędowych np. w postępowaniu cywilnym uproszczonym,
  9. udostępnianie wzorów pism sądowych np. pozwów, wniosków w najbardziej typowych kategoriach spraw,
  10. informowanie o wysokości kosztów i opłat sądowych oraz sposobie ich uiszczenia wraz z podaniem konta sądu,
  11. informowanie o możliwości i sposobie ubiegania się o pomoc sądową,
  12. informowanie o terminach i miejscach rozpraw, o zakończeniu sprawy oraz czy wyznaczono posiedzenia,
  13. kierowanie do właściwych sal rozpraw,
  14. informowanie o rodzajach środków odwoławczych, terminach ich wniesienia i procedurze z tym związanej.
 

Zobacz stopkę...


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player